مارک زاکربرگ عقیده دارد که وجود دکمه Dislike در فیس بوک برای دنیا و ابراز احساسات نسبت به یک مسأله به اشتراک گذاشتهشده مناسب نیست، اما از طراحی دکمههایی برای تأکید بر یک احساس خاص خبر میدهد.
اگر تا امروز امید داشتید که احساس تنفر خود را از یک پست، عکس و یا ویدیو در فیس بوک اعلام کنید، بدانید که باید این احساس را در بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا سرکوب کنید!
مؤسس و رییس کمپانی فیس بوک، مارک زاکربرگ اخیرا در جلسه پرسش و پاسخ آنلاینی به سؤالات مختلف کاربران پاسخ گفته است. یکی از سؤالات مهمی که در همان ابتدای این جلسه مطرح شد، تمایل یا عدم تمایل این شرکت به اضافه کردن یک دکمه Dislike یا مخالف لایک بود که با پاسخ و توضیح جالب زاکربرگ مواجه شد.
زاکربرگ با منتفی دانستن طراحی چنین دکمه ای در فیس بوک میگوید: "دکمه لایک کنونی بسیار باارزش تلقی میشود، چون راهی است تا از این طریق احساس مثبت خود در مورد دیگران و یا اطلاعات اشتراکی آنها را در سریعترین حالت ممکن ابراز کنیم. تعدادی از مخاطبین ما خواستار دکمه دیسلایک بودهاند چون میخواهند مثلا بگویند که 'من این چیز را خوب نمیدانم'. ما فکر نمیکنیم که چنین ابراز احساسی برای روابط موجود میان مردم دنیا خوب باشد. به همین دلیل این دکمه را در فیس بوک نخواهیم داشت."
با این حال، زاکربرگ از وجود شرایطی در فیس بوک که دکمه لایک کارایی ندارد آگاه است؛ به عنوان مثال زمانی که یک کاربر لحظه تلخی از زندگی خود را به اشتراک میگذارد. وی در همین باره گفت: "یکی از مواردی که ما در فیس بوک در مورد آن بحث کردهایم این است که چه راهی را پیش پای کاربران بگذاریم تا انواع احساسات خود را به شکل گستردهتر و مؤثرتری ابراز کنند. به عنوان مثال بر حس غافلگیری خود تأکید داشته باشند و یا خنده بلند و مواردی از این قبیل."
زاکربرگ پیشتر این راه را با اضافه کردن دکمه ای که لایک را به شکل مؤثرتری نشان میداد آغاز کرده بود، اما بعید نیست که در آینده دکمههایی چون LOL برای موارد بسیار خندهدار و Amaze برای ابراز حس غافلگیری نیز در فیس بوک مشاهده کنیم.
مؤسس و رییس کمپانی فیس بوک، مارک زاکربرگ اخیرا در جلسه پرسش و پاسخ آنلاینی به سؤالات مختلف کاربران پاسخ گفته است. یکی از سؤالات مهمی که در همان ابتدای این جلسه مطرح شد، تمایل یا عدم تمایل این شرکت به اضافه کردن یک دکمه Dislike یا مخالف لایک بود که با پاسخ و توضیح جالب زاکربرگ مواجه شد.

زاکربرگ با منتفی دانستن طراحی چنین دکمه ای در فیس بوک میگوید: "دکمه لایک کنونی بسیار باارزش تلقی میشود، چون راهی است تا از این طریق احساس مثبت خود در مورد دیگران و یا اطلاعات اشتراکی آنها را در سریعترین حالت ممکن ابراز کنیم. تعدادی از مخاطبین ما خواستار دکمه دیسلایک بودهاند چون میخواهند مثلا بگویند که 'من این چیز را خوب نمیدانم'. ما فکر نمیکنیم که چنین ابراز احساسی برای روابط موجود میان مردم دنیا خوب باشد. به همین دلیل این دکمه را در فیس بوک نخواهیم داشت."
با این حال، زاکربرگ از وجود شرایطی در فیس بوک که دکمه لایک کارایی ندارد آگاه است؛ به عنوان مثال زمانی که یک کاربر لحظه تلخی از زندگی خود را به اشتراک میگذارد. وی در همین باره گفت: "یکی از مواردی که ما در فیس بوک در مورد آن بحث کردهایم این است که چه راهی را پیش پای کاربران بگذاریم تا انواع احساسات خود را به شکل گستردهتر و مؤثرتری ابراز کنند. به عنوان مثال بر حس غافلگیری خود تأکید داشته باشند و یا خنده بلند و مواردی از این قبیل."
زاکربرگ پیشتر این راه را با اضافه کردن دکمه ای که لایک را به شکل مؤثرتری نشان میداد آغاز کرده بود، اما بعید نیست که در آینده دکمههایی چون LOL برای موارد بسیار خندهدار و Amaze برای ابراز حس غافلگیری نیز در فیس بوک مشاهده کنیم.